Moodle Tracker
Moodle gebruikt één centraal systeem om alle ideeën, verbeteringen en fouten te registreren. Ook jij mag iets toevoegen aan deze Moodle Tracker voor Moodle LMS of MoodleNet. Heb je een goed idee voor Moodle Workplace, dan kan je dit laten toevoegen door één van de Moodle Premium Partners, zoals Avetica.
Wij komen zelf ook regelmatig zaken tegen die nog verder verbeterd moeten worden en dit melden we dan ook in de Moodle Tracker. Elk geregistreerd item kun je volgen zodat je een notificatie krijgt van elke wijziging in het item. Ook kun je stemmen op items die voor jou van belang zijn. Items met de meeste stemmen worden worden met voorrang behandeld. Dit is één van de manieren waarop Moodle ‘luistert’ naar haar gebruikers.
Product Advies Groep
De openstaande items voor Moodle Workplace worden besproken tijdens de Product Advies Groep waarvan Avetica ook lid is. Samen met andere Moodle Premium Partners bepalen wij op deze manier de roadmap van de enterprise versie van Moodle. Het is leuk om te zien hoe deze samenwerking verloopt en hoe we zo gezamenlijk bouwen aan een nog betere versie van Moodle.
Verbetering op supportpagina
In Moodle 4.0 is een vraagteken rechtsonder in beeld gekomen om hulp te bieden aan gebruikers. Een goede zet van Moodle om het support aan gebruikers netjes te tonen, maar het probleem was dat je niet zelf kon bepalen waarnaar gelinkt werd. Daarvoor zijn twee items geregistreerd. MDL-77370 voor Moodle LMS en WP-3889 omdat wij als Avetica hebben aangegeven dat dit ook per tenant instelbaar moet zijn.
Vanaf Moodle LMS 4.2 en Workplace 4.1.3 (rolling release) is de nieuwe functionaliteit beschikbaar. In Moodle kan je deze nieuwe optie vinden onder Sitebeheer >> Server >> Support contact.
In de afbeeldingen hieronder zie je wat ingesteld kan worden.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.