Filtercodes
Deze week heb ik een webinar verzorgd over dynamische content in Moodle. Dit webinar werd gevolgd door ruim 60 personen. Heb je deze gemist, kan je deze alsnog terugkijken. Een groot gedeelte van dit webinar stond in het teken van dynamische content met gebruik van de community plugin FilterCodes. Ik heb een aantal voorbeelden gebruikt die ik hier wil delen.
Content personaliseren
In de meeste e-learningmodules die je opstart zal je niet snel bij je naam worden aangesproken. Toch is personaliseren makkelijk te regelen. Neem nu een HTML blok wat op je eigen dashboard staat als je net bent ingelogd. Je naam staat in Moodle en is te gebruiken om het dashboard wat persoonlijker te maken. Je wordt aangesproken bij je voornaam wat een sterkere betrokkenheid geeft.
Content tonen op basis je rol in Moodle
Je kunt op basis van een rol bepaalde content in een cursus. Probeer maar uit met de rollen admin, teacher of student.
Extra informatie en helpteksten tonen als performance support
Niet alle informatie en helpteksten wil je direct tonen aan de deelnemers. Je wilt de gelegenheid geven aan de deelnemers om deze extra informatie of helpteksten te lezen wanneer zij dat willen. Met FilterCodes kan je zo regelen.
Interne notities tonen in de editmodus
Je hebt van die situaties dat je graag een toelichting geeft op de content, maar die alleen zichtbaar is voor mededocenten. Met {note} kan je een interne notities maken bij je content.
Arnout is meer dan alleen de directeur van Avetica; hij is een echte Moodlelaar. Zijn passie voor digitaal leren en zijn drive om organisaties te helpen groeien, zijn de drijfveren achter zijn werk. Arnout is een autoriteit op het gebied van Moodle en staat bekend om zijn pragmatische aanpak en zijn vermogen om complexe zaken op een begrijpelijke manier uit te leggen.
Hij heeft alle Nederlandstalige MoodleMoots bezocht die sinds 2005 werden georganiseerd waar hij ook vaak zijn kennis deelde. Door zijn familie wordt hij vaak ‘Mister Moodle’ genoemd.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.