Het zal wel toeval zijn; op 6 december komt de Moodle plugin Courseboard uit waarmee docenten aan studenten feedback vragen over hun lessen. En een dag later verschijnt er op diverse media het nieuwsbericht dat leerlingen feedback aan hun docenten moeten geven om het onderwijs te verbeteren.
Het geven van feedback zal het probleem niet zijn (hoewel sommige het iets beter mogen verwoorden…) maar ik zie dat het ontvangen van feedback nog steeds door velen als moeilijk wordt ervaren. Sommige feedback is onderdaad niet leuk om te horen, maar wel noodzakelijk om een professionele groei door te maken.
Courseboard is een activiteit die je kan toevoegen aan je Moodle cursus. De docent vraagt om feedback te geven. De activiteit werkt op een Facebook-achtige manier. De docent post het verzoek om feedback te geven en de studenten kunnen reageren hierop, eventueel zelfs anoniem. Op de reacties kan weer gereageerd worden door de docent en medestudenten. Daarnaast kan een feedback een rating meekrijgen van maximaal 5 sterren.
Met deze plugin is er weer een mogelijk om feedback in je Moodle cursus te faciliteren. Nu geen feedback richting studenten of studenten onderling, maar aan docenten. Een goede ontwikkeling vind ik. Welke docent/trainer durft?
Courseboard is beschikbaar voor Moodle 2.9 en 3.0.
Arnout is meer dan alleen de directeur van Avetica; hij is een echte Moodlelaar. Zijn passie voor digitaal leren en zijn drive om organisaties te helpen groeien, zijn de drijfveren achter zijn werk. Arnout is een autoriteit op het gebied van Moodle en staat bekend om zijn pragmatische aanpak en zijn vermogen om complexe zaken op een begrijpelijke manier uit te leggen.
Hij heeft alle Nederlandstalige MoodleMoots bezocht die sinds 2005 werden georganiseerd waar hij ook vaak zijn kennis deelde. Door zijn familie wordt hij vaak ‘Mister Moodle’ genoemd.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.