De uitdaging
Toen de COVID-19-pandemie in het voorjaar van 2020 uitbrak, zag COLOURS+ zich voor een enorme uitdaging gesteld: het houden van groepsbijeenkomsten was niet langer mogelijk. Er volgde een zoektocht naar een alternatieve manier om trainingen te kunnen blijven geven. Er was behoefte aan een gebruiksvriendelijk, schaalbaar en betaalbaar Leer Management Systeem (LMS) dat voorziet in blended learning. Dit LMS zou bovendien de complexe leerlijn (5 programma’s, 60 cursussen die in 4 kleuren zijn opgedeeld) moeten kunnen omzetten in een interactieve e-learning. Deze zoektocht leidde naar Moodle Workplace.
Dat Avetica, na een gesprek met Roland Driesen, binnen een dag met een offerte kwam die volledig aansloot bij de wensen van COLOURS+, gaf het vertrouwen dat Avetica de juiste partner was om deze uitdaging het hoofd te bieden.
Over COLOURS+
COLOURS+ is gespecialiseerd in persoonlijke en teamontwikkeling. COLOURS+ maakt voor haar trainingen met name gebruik van het Insight Discovery model. Deze methodiek vertaalt de vier psychologische voorkeuren die ieder mens heeft in een model met vier kleuren. Dat model, gecombineerd met een persoonlijk kleurenprofiel, geeft mensen meer inzicht in zichzelf en anderen.
Samenwerken aan implementatie
Onze Moodle consultant Peter begeleidde de implementatie van Moodle Workplace binnen COLOURS+. Hij trainde de klant in het beheer van Moodle Workplace en in het gebruik van H5P om daarmee interactieve, aansprekende trainingen te ontwikkelen. COLOURS+ gebruikt H5P enthousiast en heeft daarin een unieke ‘office soap’ gemaakt die de leerlijn visueel maakt. Deze Netflix-achtige opzet stimuleert binge-learning.
De Moodle Workplace site van COLOURS+ maakt bovendien gebruik van de plugin Aveticamenu, een door Avetica ontwikkeld cursus format, dat ervoor zorgt dat de content op een prettige manier aan de cursist wordt aangeboden wordt en het onderhoud daarvan tegelijkertijd goed beheersbaar blijft.
Binnen de samenwerking met Avetica was er ruimte voor COLOURS+ om bepaalde onderdelen van de implementatie zelf op te pakken. Zo heeft COLOURS+ de site zelf van vormgeving voorzien die gebaseerd is op de huisstijl en heeft men zelf de koppeling met het betaalsysteem Zoho gemaakt.
Het resultaat
Er staat nu een goed functionerende Moodle Workplace site, waarvan de content degelijk is afgeschermd. COLOURS+ ambieert een verdere doorontwikkeling richting customer journey’s en wil klanten een eigen portaal kunnen aanbieden binnen de site. De ‘Multi-tenancy’ en ‘Programs’ functionaliteiten van Moodle Workplace faciliteren dat en geven COLOURS+ het vertrouwen dat Moodle Workplace ook voor de toekomst de mogelijkheid biedt om de trainingen naar een nog hoger plan te tillen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.