Nieuwe tools
Dit najaar komt versie 4.3 van Moodle Workplace uit en in deze versie worden drie nieuwe tools geïntroduceerd. Moodle HQ heeft van alle drie een korte video opgenomen zodat je een goed beeld krijgt van de nieuwe mogelijkheden.
Catalogus
Welke cursussen kan ik nog meer volgen om mezelf verder te ontwikkelen? Die vraag is aanleiding geweest om een catalogus te gaan bouwen in Moodle Workplace. Bij veel organisaties leeft de wens om al het cursusaanbod overzichtelijk te presenteren. Samen met andere Moodle Premium Partners heeft Avetica deze wens kenbaar gemaakt in de Product Advies Groep (PAG) van Moodle Workplace. Het heeft een hoge prioriteit gekregen op de roadmap.
In de eerste versie van de catalogus kunnen alleen cursussen worden getoond. In latere versies volgen ook programma’s en certificeringstrajecten.
Publieke pagina’s
In de enterprise versie van Moodle zit al de mogelijkheid om zelf pagina’s te maken en die te tonen op het dashboard van de gebruikers. Je kan deze ook toewijzen aan bepaalde groepen, zoals pagina’s alleen voor een bepaalde cohort, een functie of handmatig geselecteerde gebruikers. Wij misten een bepaalde doelgroep, namelijk gasten. Ook dit is besproken in de PAG en op de prioriteitenlijst gekomen.
Manually Assigned Manager
In de organisatiestructuur van Moodle Workplace koppel je medewerkers aan managers en afdelingshoofden. Maar er zijn situaties waar ook andere managers de voortgang moeten volgen van bepaalde medewerkers. Met deze nieuwe functie kan je handmatig regelen.