Blog

Moodle Workplace (7): Klik je eigen rapporten samen

15 februari 2020

Moodle blog

Rapporten samen klikken

Klik je eigen rapporten samen in Moodle Workplace; dat is het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling van de ‘Report Builder’. Geen lastige SQL-queries of gebruik van community plugins zoals Configurable Reports. Gewoon de gewenste velden verslepen naar de rapportage die je wilt.

Rapportage aanmaken in Moodle Workplace
Het aanmaken van een nieuw rapport

Flexibele mogelijkheden

Je bent flexibel bij het samen klikken van je rapport. Voor elk veld kan je voorwaarden, filtering en sortering instellen. En elk rapport wat je hebt gemaakt, kan je downloaden in bijvoorbeeld csv.
Ook handig; elk rapport wat je hebt samen geklikt, kan je eerst in een preview bekijken. Op deze manier weet je zeker dat je de juiste data krijgt.

Maar dat is nog niet alles. Je kan per rapportage instellen wanneer en aan wie deze verstuurd moet worden. Dus als jouw opleidingsmanager elke week een bepaalde rapportage uit Moodle Workplace wilt ontvangen, hoef je dit maar eenmalig in te stellen. Ook kan je bepalen wie toegang heeft tot je rapportage.

Veel instelmogelijkheden bij rapportages in Moodle Workplace
Flexibiliteit van het samenstellen van een rapportage

Rapportage per tenant

De rapportages stel je in per tenant. Vooral nuttig als je meerdere afdelingen, locaties, klantgroepen, etc hebt waarbij elke tenant-administrator zijn eigen rapportage wilt samenstellen. Ook AVG-technisch is het goed om dit gescheiden te houden in tenants, want rapportages bevatten vaak persoonsgegevens.

Wat ik nog mis

Ik ben fan van deze krachtige functie, maar ik mis ook nog iets belangrijks. Alle rapportages bevatten de pure data. Er is (nog) geen mogelijkheid dat hiervan gelijk mooie visuele grafieken en diagrammen van gemaakt worden. Hopelijk volgt dit spoedig in een nieuwe versie.

Korte demonstratie video

In onderstaande zie je in vogelvlucht hoe het samenstellen van rapporten werkt in Moodle Workplace.

Tags

 

Comments are closed.