In deze serie artikelen over het vermijden van de Scroll of Death, wil ik niet direct beginnen met de standaard tips over andere cursusformats, maar met een opvallend verschijnsel wat we regelmatig terugzien in cursussen. Op een cursuspagina staan naast de diverse leeractiviteiten en bronnen veel labels met leercontent erin. Zelfs complete Youtube video’s worden toegevoegd aan sectiebeschrijvingen en labels.
Waarom je dit niet zou moeten willen, is om twee redenen:
- De cursuspagina wordt te lang, dus het voorkomen van de ‘scroll of death’
- Sectiebeschrijvingen en labels zijn bedoeld om de deelnemers door het leerproces te leiden, en niet om iets aan te leren. Dat gebeurt een niveau dieper op activiteits- of bronniveau. Dus een helder onderscheid tussen leercontent en het leerproces!
Arnout is meer dan alleen de directeur van Avetica; hij is een echte Moodlelaar. Zijn passie voor digitaal leren en zijn drive om organisaties te helpen groeien, zijn de drijfveren achter zijn werk. Arnout is een autoriteit op het gebied van Moodle en staat bekend om zijn pragmatische aanpak en zijn vermogen om complexe zaken op een begrijpelijke manier uit te leggen.
Hij heeft alle Nederlandstalige MoodleMoots bezocht die sinds 2005 werden georganiseerd waar hij ook vaak zijn kennis deelde. Door zijn familie wordt hij vaak ‘Mister Moodle’ genoemd.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.