Mijn oog viel op een bericht van de universiteit van Essex. Titel van het bericht: “Research shows that students who regularly use Moodle generally achieve better grades”. Oftewel studenten die regelmatig gebruik maken van Moodle behalen over het algemeen betere cijfers. Natuurlijk worden wij blij van zo’n bericht maar in de titel van dit bericht heb ik wel ‘goede’ erbij gezet. Of misschien zou daar ‘didactisch verantwoorde’ moeten staan.
Essex was aanwezig op de Moodlemoot in Dublin vorig jaar en in Nederland kunnen we soms jaloers kijken naar hoe men daar met Moodle bezig is en de FTE’s die ervoor beschikbaar zijn. De afbeelding die Essex bij het bericht voegt geeft ook aan dat nagenoeg alles voor de student op Moodle terug te vinden is.
Het gaat dus niet zozeer om de tool maar hoe je hem in het onderwijs inzet.
Peter werkt sinds 2008 met Moodle. Sinds 2011 in de rol van Moodle consultant bij Avetica. In deze rol begeleidt hij de implementatie van grotere Moodle projecten. Het trainen van nieuwe Moodle gebruikers is één van de aspecten die hij daarin het leukst vindt. Peter is een autoriteit op het gebied van Moodle en staat bekend om zijn gedegen kennis van alle mogelijkheden die Moodle heeft. Peter schrijft zeer regelmatig blogs op deze site. Hij verdiept zich daarvoor in alles wat er in de community gebeurt en welke interessante plugins er verschijnen.
Sinds 2008 heeft Peter alle Nederlandstalige MoodleMoots bijgewoond. Ook was hij aanwezig op alle Global MoodleMoots alsmede enkele in het Verenigd Koninkrijk die gezien worden als voorloper van de Global MoodleMoots.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.