Werkwijze

Werkwijze van Avetica

Wat maakt onze werkwijze zo bijzonder? Het kernwoord van onze aanpak is ‘scaffolding’. Welke mate van begeleiding en hulp is nodig om uw doelen voor online leren te bereiken?

Scaffolding

De werkwijze van Avetica draait rondom scaffolding, oftewel een proces waarbij de steigers worden afgebroken terwijl het gebouw wordt opgebouwd. Wij leren u de benodigde kennis en vaardigheden en doen geleidelijk stapjes terug, met als doel dat u zelfstandig e-learning kunt ontwerpen en ontwikkelen.
Vergelijk dit met een leerkracht die haar leerlingen rekenen en taal leert, zodat zij later zelfstandig in de maatschappij kunnen leven en werken. Wij willen dus niet eindeloos uw handje vasthouden, maar wij willen dat u zelfstandig gaat lopen in e-learningland.

Drie levels van samenwerking

Avetica: levels van samenwerking
Blauw: klant/partner van Avetica
Rood: Moodle consultants van Avetica

Hoewel onze voorkeur naar scaffolding gaat, zien we in de praktijk dat er drie levels van samenwerking zijn, namelijk:

Level 3: outsourcing
Onze consultants ontwerpen en ontwikkelen alle content en u kijkt op een afstand toe en geeft feedback.

Level 2: semi scaffolding
Wij leren u werken met Moodle en Lectora en samen ontwerpen en ontwikkelen we de content in Moodle.

Level 1: scaffolding
Wij leren u werken met Moodle en een auteurstool en u ontwerpt en ontwikkelt de content. Onze begeleiding neemt af, terwijl uw kennis en vaardigheden toenemen.

Door met elkaar het level van samenwerking te bespreken, worden de wederzijdse verwachtingen veel duidelijker en kunnen we de Moodle implementatie ondersteunen op een manier die past bij uw organisatie. Het is uiteraard mogelijk om te veranderen van level wanneer uw werksituatie dit verlangt. Bijvoorbeeld vanwege tijdgebrek, ziekte van medewerkers of onvoldoende expertise op één van de gebieden.

Technisch support op Moodle blijft overigens altijd aanwezig.

Animatie

Onze werkwijze voor de implementatie en integratie van Moodle blijkt een unieke aanpak te zijn. Toch is deze geheel gebaseerd op de principes van scaffolding, wat past bij de sociaal-constructivistische visie van Moodle. Wat onze werkwijze is, kunnen we het beste laten zien in beelden.
Onderstaande animatie toont in 2,5 minuut onze werkwijze en laat het DNA van Avetica zien.


Hoe maakt Avetica e-learning bereikbaar?

Door u de nodige kennis en vaardigheden te leren over e-learning en flexibel mee te bewegen met uw ontwikkeling.