Werkwijze

Wat maakt onze werkwijze zo bijzonder? Het kernwoord van onze aanpak is ‘scaffolding’. Welke mate van begeleiding en hulp is nodig om uw doelen voor online leren te bereiken?

Scaffolding

De werkwijze van Avetica draait rondom scaffolding, oftewel een proces waarbij de steigers worden afgebroken terwijl het gebouw wordt opgebouwd. Wij leren u de benodigde kennis en vaardigheden en doen geleidelijk stapjes terug, met als doel dat u zelfstandig e-learning kunt ontwerpen en ontwikkelen.
Vergelijk dit met een leerkracht die haar leerlingen rekenen en taal leert, zodat zij later zelfstandig in de maatschappij kunnen leven en werken. Wij willen dus niet eindeloos uw handje vasthouden, maar wij willen dat u zelfstandig gaat lopen in e-learningland.

Drie levels van samenwerking

Wij zien dat er drie levels van samenwerken zijn. Vanuit het perspectief van onze klant zijn dit de volgende drie:

Level 1: zelf doen
Wij trainen u in Moodle en H5P. U gaat zelf aan de slag met de implementatie en u ontwerpt en ontwikkelt zelf de content. Onze begeleiding neemt af, terwijl uw kennis en vaardigheden toenemen.

Level 2: samen doen
Wij leren u werken met Moodle en H5P en samen implementeren we Moodle. Tevens ontwerpen en ontwikkelen we samen de content in Moodle.

Level 3: laten doen
Onze Moodle consultants implementeren Moodle en wij ontwerpen en ontwikkelen alle content. U kijkt op een afstand toe en geeft feedback.

Avetica wil graag samenwerken op level 2

Op deze manier combineren we uw expertise van de doelgroep en van de content samen met onze jarenlange expertise van het implementeren van Moodle en digitale didactiek.

Verwachtingsmanagement

Door met elkaar het level van samenwerking te bespreken, worden de wederzijdse verwachtingen veel duidelijker en kunnen we de Moodle implementatie ondersteunen op een manier die past bij uw organisatie. Het is uiteraard mogelijk om te veranderen van level wanneer uw werksituatie dit verlangt. Bijvoorbeeld vanwege tijdgebrek, ziekte van medewerker of onvoldoende expertise op één van de gebieden.

Technisch support op Moodle blijft altijd aanwezig.

Animatie

Onze werkwijze voor de implementatie en integratie van Moodle blijkt een unieke aanpak te zijn. Toch is deze geheel gebaseerd op de principes van scaffolding, wat past bij de sociaal-constructivistische visie van Moodle. Wat onze werkwijze is, kunnen we het beste laten zien in beelden.
Onderstaande animatie toont in 2,5 minuut onze werkwijze en laat het DNA van Avetica zien.


Hoe maakt Avetica e-learning bereikbaar?

Door u de nodige kennis en vaardigheden te leren over e-learning en flexibel mee te bewegen met uw ontwikkeling.