ECOIS handleiding Moodle 2.3 update voor docenten

ECOIS Suriname heeft de handleiding “Moodle 2.3 update voor docenten” gepubliceerd. Deze uitgave van ruim 50 bladzijden is bedoeld voor docenten die al met Moodle 1.x gewerkt hebben en vooral de nieuwe mogelijkheden van Moodle 2.x willen leren kennen en gebruiken. Behalve uitleg bevat de handleiding ook oefeningen. Ze dient dan ook als “hand-out” bij de gelijknamige eendaagse workshop. In ruil voor een vrijwillige sponsorbijdrage van EUR 5 of meer, krijgt u de handleiding als PDF toegestuurd.

De handleiding bestaat uit de hoofdstukken: inleiding, uw eigen cursus, leermaterialen, individuele leeractiviteiten, sociale leeractiviteiten, werken met groepen, werken met conditionele activiteiten en uitleiding. Ieder hoofdstuk bevat naast tekst en uitleg ook een aantal oefeningen. Over de hoofdstukken verspreid, komen ook nog een aantal bijzondere thema’s aan bod: bewerken van (multimediale) teksten, communiceren met studenten, werken met bestanden, beoordelen, informatieblokken, werken met groepen, werken met een rollenspel en een introductie in HTML. In de bijlage staat een oefening om tot een globaal cursusontwerp te komen. Alles bij elkaar ruim 50 bladzijden.

ECOIS is het Expertisecentrum voor Onderwijs & ICT Suriname. Het is in 2009 opgericht door het Nederlandse SLO, het Surinaamse IOL (Instituut voor de Opleiding van Leraren) en het Nederlandse adviesbureau Sofos Consultancy van Pieter van der Hijden. ECOIS ontvangt momenteel geen subsidie. Om toch een aantal activiteiten te kunnen continueren vraagt ECOIS u om een vrijwillige sponsorbijdrage van EUR 5 of meer. In ruil daarvoor krijgt u dan de handleiding als PDF toegestuurd.

U kunt uw sponsorbijdrage overmaken naar ING-rekening 3938529 t.n.v. P. van der Hijden onder vermelding van Moodle-handleiding én uw email adres. U krijgt de handleiding dan via dat email adres toegestuurd. Voor nadere inlichtingen: info@ecoisonline.org. Overigens kunt u bij Ecois/Sofos ook terecht voor de eendaagse workshop “Moodle 2.3 update voor docenten”.